>
Kategorie: Newsy

Polacy mają już dość subskrypcji. Koniec z wyścigiem serwisów streamingowych?

Polakom znudziły się już subskrypcje? W 2022 roku coraz częściej rezygnujemy z comiesięcznego płacenia za usługi. Netflix, HBO i Disney+ mają się czego obawiać?

Serwisy subskrypcyjne opanowały naszą rzeczywistość – korzystamy z nich do najróżniejszych form rozrywki – oglądania filmów i seriali, słuchania muzyki czy podcastów, czytania książek. Czy jednak na pewno Polacy tak chętnie wciąż ich używają?

Jak podaje najświeższy raport Blue Media o tytule „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”, Polacy coraz rzadziej decydują się na korzystanie z tego typu usług. Coś, co miało być naszą przyszłością, powoli traci na popularności.

Subskrypcje znudziły Polaków – pierwszy spadek od lat

Według raportu Blue Media, aż 46% badanych podaje, że nie korzysta z żadnego serwisu na zasadzie subskrypcji. Dla porównania, w ubiegłym roku taką odpowiedź wybrało 41% badanych.

To pierwszy raz od 2017 roku, kiedy to serwisy notują spadek zainteresowania Polaków. Dla porównania, w pięć lat temu taką odpowiedź wybrało 62%. Dopiero przyszły rok pokaże jednak, czy wynik ten rzeczywiście może świadczyć o powolnym końcu pewnej ery.

Będziemy się bacznie przyglądać wynikom w przyszłym roku, bo dopiero wtedy przekonamy się, czy spadek był tzw. wypadkiem przy pracy, czy może jednak odwróceniem trendu.

– dodaje Sylwia Frydel, Business Development Director w Blue Media.

fot. Blue Media

Jeśli chodzi o poszczególne kategorie, spadek widoczny jest szczególnie jeśli chodzi o oprogramowania (w tym antywirusy czy programy typu Office 365),  aplikacje sportowe czy serwisy z grami.

To, co natomiast nie zaskakuje, to fakt, że coraz rzadziej decydujemy się na opłacanie naszych subskrypcji przy pomocy comiesięcznych własnoręcznych przelewów. Najczęściej decydujemy się na wybór takich rozwiązań jak BLIK, PayU, karta kredytowa czy Google Pay.

fot. Blue Media

Co ciekawe, aż o 8% wzrosła też liczba badanych, którzy nie korzystają z żadnej usługi abonamentowej – także takich niezwiązanych z siecią. Mowa tu m.in. o karnetach na siłownię, cateringu dietetycznym czy subskrypcji prasy.

Przeczytaj również

https://www.gsmmaniak.pl/1342525/uokik-viaplay-nie-dziala-skargi/

Źródło

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Apple
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Apple i Samsung kpią z klientów. Kto kupi iPhone 17 Air lub S25 Edge, sam będzie sobie winny

Apple i Samsung robią, co tylko mogą, by na nas zarobić, ale się nie narobić.…

19 maja 2025
  • Promocje

To najlepszy tani smartwatch, jaki kupisz za zaledwie 150 zł. Ma baterię na 20 dni, AMOLED oraz IP68

Tak tanio jak teraz jeszcze nie było. realme Watch S2 za 150 złotych to świetna…

19 maja 2025
  • Infinix
  • Newsy
  • Tablety

Ten tablet z ex-flagowym procesorem i wielkim ekranem 144 Hz za chwilę stanie się bestsellerem

Infinix XPad GT zmierza do premiery. Nowy tablet producenta postawi na ex-flagowy procesor, pojemną baterię…

19 maja 2025
  • Promocje

Dobrze oceniany Open World objęty 85% rabatem. Przy jego zakupie zaoszczędzicie 169 zł

Popularny Open World został objęty 85% zniżką za sprawą trwającej na Epic Games Mega Wyprzedaży.…

19 maja 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Użytkownicy Spotify mogą omyłkowo udostępnić dane oszustom. W ten sposób unikniecie problemu

Użytkownicy Spotify mogą omyłkowo udostępnić dane kart płatniczych – wszystko przez falę fałszywych wiadomości docierających…

19 maja 2025
  • Promocje

Ponadczasowy RTS wystawiony za 8,60 zł. Ten klasyk wciąż przyciąga do siebie graczy

Świetny RTS w odświeżonej wersji – Age of Empires: Definitive Edition do kupienia w rekordowo…

19 maja 2025