Klienci PKO BP po raz kolejni są wprowadzani w błąd. To z kolei może prowadzić do utraty pieniędzy. Instytucja udostępniła komunikat, który powie wam, na co uważać i czego nie robić, aby zapewnić swojemu kontu bankowemu bezpieczeństwo.
Nie oszukujmy się, ale w obecnych czasach prawie każdy posiada konto bankowe. Nie ma co się temu dziwić, gdyż po prostu za jego sprawą zyskujemy szereg przywilejów i korzyści. Niestety wiąże się z tym również pewne poważne ryzyko ze strony oszustów, którzy próbują wyłudzić dane do logowania, najczęściej, podszywając się pod znane instytucje.
PKO BP, jeden z czołowych banków w naszym kraju ostrzega swoich klientów przed działaniami cyberprzestępców, cyklicznie udostępniając informacje o ruchach oszustów, o tym, w jaki sposób próbują dobrać się do naszych danych. Po raz kolejny próbują oni wysłać części z was wiadomości email z tajemniczym załącznikiem.
Oszuści wysyłają fałszywe e-maile, których tematem jest „PKO Bank Polski-Potwierdź płatność 2024.11.18”. Wiadomości te, choć sprawiają wrażenie oficjalnej korespondencji bankowej, mają podejrzane adresy nadawcze, w tym przypadku: „Księgowy PL <iod78893930@pkobp[KROPKA]pl>”.
Bank przestrzega przed otwieraniem tego typu wiadomości oraz klikaniem na zamieszczone w nich linki. W przypadku kliknięcia w niego lub otwarcia załącznika istnieje realne ryzyko utraty pieniędzy, a nawet pełnej kontroli nad kontem bankowym. W takim wypadku prawdopodobnie na naszym urządzeniu zostanie zainstalowane złośliwe oprogramowanie.
W całej tej sytuacji PKO Bank Polski przypomina swoim klientom, że nigdy nie wysyła e-maili i SMS-ów z linkami prowadzącymi do logowania na stronie banku. To samo tyczy się z załącznikami. Bank apeluje, by przed zalogowaniem do serwisu iPKO zawsze dokładnie sprawdzać adres strony. W przypadku jakichkolwiek podejrzeń co do autentyczności wiadomości lub strony internetowej – instytucja zachęca do kontaktu z nią za pomocą bezpłatnej infolinii pod numerem 800 302 302.
Jak informuje sam bank, można to zweryfikować w bardzo łatwy sposób. Wystarczy poprosić osobę, która podaje się za pracownika o weryfikację tożsamości. Wówczas w IKO (nie za pośrednictwem SMS) powinno przyjść do was powiadomienie z jego danymi – jeśli naprawdę macie do czynienia z pracownikiem PKO. Jeżeli taka wiadomość do was nie dotrze, to możecie być pewni, że macie do czynienia z oszustem.
Źródło: PKO BP
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Dawno już nie było tak dobrej promocji. Świetna Motorola Edge 40 Neo ma aż 12…
Ten horror zdobył ogromne uznanie graczy na Steamie. Jego popularność zaledwie w dwa miesiące osiągnęła…
Nowe oszustwo znów atakuje Polaków. Tym razem hakerzy chcą wykraść nasz numer PESEL, wymagając od…
Zbliża się premiera serii Xiaomi Redmi Note 14 5G. Znamy dokładny termin debiutu. Smartfony z…
Na oficjalnej polskiej stronie Xiaomi wystartowały promocje na smartfony i nie tylko. W ramach rewelacyjnej…
W końcu mamy oficjalnej potwierdzenie! nubia Z70 Ultra za kilka dni będzie dostępna globalnie. Smartfon…