>
Kategorie: Newsy

Serwisy streamingowe w Polsce – prawie nikt tego nie ogląda. Rządzi… TV

Serwisy streamingowe podbiły serca wielu Polaków, a ich ceny z roku na rok podnoszą się coraz bardziej. Okazuje się jednak, że ich oglądalność to tylko kropla w morzu. W domach Polaków szokującą większością przeważa zwykła telewizja.

Mogłoby się zdawać, że serwisy streamingowe w ostatnich latach całkowicie zawładnęły naszymi telewizorami. Młodsze pokolenia zdają się całkowicie odchodzić od klasycznej telewizji, właśnie na rzecz streamingów, których do wyboru mamy tyle, że seriale trzeba by oglądać na pełen etat, aby nadążyć z wszystkimi ciekawymi propozycjami.

Okazuje się jednak, że telewizja w naszym kraju ma się świetnie, a streamingi wciąż pozostają na szarym końcu stawki. Jak to  w ogóle możliwe?

Serwisy streamingowe przegrywają z telewizją. Nie mają podjazdu

Jak podaje najnowszy raport The Gauge za październik 2024 roku, Polacy oglądali w tym miesiącu więcej tradycyjnych kanałów telewizyjnych jak i streamingu treści wideo. Oglądalność tradycyjnej telewizji wzrosła o 3%, natomiast serwisów streamingowych o 2% w stosunku do poprzedniego miesiąca tego roku.

oglądalność tv i serwisów streamingowych w Polsce październik 2024/ fot. Nielsen, The Gauge

O jakiej skali mówimy? Aż 85% Polaków wybiera klasyczną telewizję w wariancie kablowym, naziemnym lub satelitarnym, a jedynie 8,7% oglądalności należy do streamingów. W tym procencie mieści się 2% YouTube, zaledwie 1,9% dla Netflixa oraz 4,8% pozostałego streamingu.

Kategoria „Inne” obejmuje oglądanie nierozpoznanych treści – w niej znalazło się aż 6,3% oglądalności wszystkich materiałów wideo.

Źródło: cnet.com

Netflix niekwestionowanym zwycięzcą od lat

W telewizji chętnie oglądaliśmy mecze piłkarskie rozgrywane w Lidze Narodów, polskie seriale i programy informacyjne. Netflix jest natomiast tym serwisem streamingowym z serialami i filmami, który zdobył największe uznanie Polaków. Jego popularności starają dorównać tacy gracze jak Max czy Disney+, ale do tego jeszcze daleka droga – oba serwisy nie zostały nawet ujęte w najnowszym zestawieniu The Gauge.

Skoro mowa o Disney+, serwis podniósł w październiku ceny subskrypcji w Polsce. Najwyraźniej uważa, że chętni Polacy są w stanie zapłacić jeszcze więcej. Platforma działa także coraz poważniej w kontekście ograniczania możliwości dzielenia kont:

https://www.gsmmaniak.pl/1524925/disney-zmiany-nowe-pakiety-od-dzisiaj/

Źródło: The Gauge, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Creative
  • Słuchawki
  • Testy
  • Wiadomość dnia

Creative Zen Hybrid (Gen 2). Test słuchawek, które zaskakują dźwiękiem za niewielkie pieniądze

Creative Zen Hybrid (Gen 2) oferują świetny dźwięk, hybrydowe ANC, 70 godzin pracy i nowoczesny…

3 stycznia 2025
  • Google
  • Newsy
  • Telefony

Pixele zawodzą w kwestii baterii. Miało być pięknie, a wyszło jak zawsze

Smartfony Google Pixel doczekały się użytecznej funkcji, która zadba o żywotność baterii. Chodzi o opcję,…

3 stycznia 2025
  • Promocje

Epic Games kończy rozdawnictwo prawdziwą bombą. Rywal Battlefielda dostępny za darmo

Epic Games kończy z rozdawnictwem. Właśnie poznaliśmy ostatni tytuł, który możecie odebrać przez kilka następnych…

2 stycznia 2025
  • Newsy
  • Operatorzy
  • T-Mobile

T-Mobile wchodzi w nowy rok bez zobowiązań, z 5G, a do tego ze smartfonami za złotówkę

T-Mobile w nowej ofercie z doładowaniami daje aż 60 GB miesięcznie, a do tego nawet…

2 stycznia 2025
  • Newsy
  • Redmi
  • Telefony

Gdy liczy się wielki ekran, ten najtańszy z najtańszych Xiaomi będzie w Polsce idealny

Szukasz taniego telefonu od Xiaomi? Poczekaj na premierę Redmi 14C 5G w Polsce. Ma niską…

2 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsung Galaxy S26 Ultra rozwali konkurencję. Nadchodzi aparat 500 MP

Samsung przymierza się do kolejnego zawojowania rynku aparatów w smartfonach. Wiele wskazuje na to, że…

2 stycznia 2025