>
Kategorie: Newsy Operatorzy Play

UOKiK kontra Play i Netia. Wprowadzają w błąd klientów – będzie kara?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił właśnie zarzuty operatorom Play i Netia. Chodzi o aktywowanie usług, o których klienci nie do końca mają pojęcie. Te skutkują… niższymi cenami.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), poinformował właśnie o postawieniu zarzutów spółkom P4 (operator sieci Play) oraz Netia w związku z praktykami mogącymi naruszać zbiorowe interesy konsumentów.

Play i Netia działają bez świadomej zgody klienta? UOKiK się nie zgadza

O jakie zarzuty chodzi? Te dotyczą automatycznego aktywowania usług dodatkowych bez wyraźnej zgody klientów, a do tego także karania abonentów utratą rabatów za nieterminowe płatności.

fot. UOKIK

Zarówno Play jak i Netia w przekazach reklamowych oraz podczas rozmów sprzedażowych prezentują ceny swoich usług uwzględniające już rabaty – po 5 złotych miesięcznie za wyrażenie zgód marketingowych oraz za wybór faktury w formie elektronicznej.

Konsumenci mogą nie wiedzieć o tym, że cena ta jest już uwarunkowana przez jakiś czynnik. Spółki nie przedstawiają ceny bez rabatów lub informacji o rodzajach i wysokości rabatów uwzględnionych w cenie. Jeśli już to robią, to często w sposób nieczytelny lub na zbyt późnym etapie podpisywania umowy.

fot. UOKIK

Prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych może wprowadzać w błąd. Przedsiębiorcy – poprzez podanie niższej ceny – zyskują zainteresowanie klientów, którzy nie wiedzą, że oferta wymaga spełnienia dodatkowych warunków. Konsumenci mają prawo oczekiwać, że cena podana w reklamach, jak i przez telefonicznego konsultanta, jest tą, którą będą płacić. Jeśli jest ona od czegoś zależna, to musi być to od razu wyraźnie zakomunikowane konsumentom.

– mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

fot. UOKIK

Kolejni operatorzy pod lupą UOKiK

Jeśli zarzuty wobec spółek się potwierdzą, grozi im kara w wysokości do 10 procent obrotu. Jednocześnie trwają również postępowania przeciwko innym operatorom, którzy podejmują się podobnych zagrywek. Mowa między innymi o Orange, T-Mobile czy Plus.

Ostatnio UOKiK postawił zarzuty także fintechowi Revolut oraz mPay. Firmy muszą teraz oddać pieniądze poszkodowanym klientom:

https://www.gsmmaniak.pl/1544255/zwrot-i-rekompensata-revolut-mpay-uokik/

Źródło: UOKiK, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Artykuł sponsorowany

Nowość od Samsung – jaki jest model Galaxy S25? Poznaj go bliżej!

Kolejny flagowiec Samsunga ujrzał światło dzienne. Model Galaxy S25 zrobił wokół siebie ogrom szumu jeszcze…

22 stycznia 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Nadciągają tanie flagowce vivo. Nowego Snapdragona 8 Elite 2 wraz z mocarną baterią kupisz w cenie średniaka

Jeden z najtańszych flagowców, który niebawem pojawi się na rynku, ujawnił swoje plany. Premiera iQOO…

22 stycznia 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

OnePlus 13 z ważną aktualizacją. Naprawia problemy flagowca z aparatami

OnePlus 13 debiutował w Polsce na początku stycznia 2025 roku, a już otrzymał kolejną aktualizację.…

22 stycznia 2025
  • Areny i porównania
  • Samsung
  • Telefony

Mam ex-flagowca Samsung, czy warto kupić Galaxy S25 Ultra? Szczere porównanie

Zadebiutował Samsung Galaxy S25 Ultra i pewnie zastanawiasz się, czy warto przesiąść się na niego…

22 stycznia 2025
  • Newsy
  • Promocje
  • Samsung
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Samsung Galaxy S25 staniał w Polsce, a i tak w przedsprzedaży kupisz go w wyjątkowej promocji

Wystartowała polska przedsprzedaż telefonów Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25+ i Samsung Galaxy S25 Ultra.…

22 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Samsung Galaxy S25 wylądował i jest tańszy! Najlepszy telefon 2025 roku?

Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25+ i Samsung Galaxy S25 Ultra zaprezentowane. Nowa generacja flagowych…

22 stycznia 2025