fot. PKO BP
Klienci PKO BP w opałach. Popularna instytucja wystosowała istotny komunikat, przypominając użytkownikom, w jaki sposób uchronić się przed zagrożeniem ze strony rzekomych pracowników. Okazuje się, że kilka kliknięć w prosty i przyjemny sposób pozwoli Wam uniknąć kłopotów.
Regularne komunikaty wydawane przez największe banki w naszym kraju są już całkowitą normalnością. Ciężko dziwić się temu, że instytucje chcą ostrzegać klientów o wprowadzanych zmianach, przerwach technicznych, czy o potencjalnych niebezpieczeństwach związanych z działalnością oszustów.
2 kwietnia PKO BP wydało quiz, który możemy bezapelacyjnie określić również mianem ważnego komunikatu. Przypomina on o poważnym zagrożeniu dotyczącym wszystkich klientów PKO. Chodzi o coraz częściej pojawiający się problem z podszywaniem się pod instytucję – w niedługiej wiadomości bank podkreślił, jak działają oszuści oraz jak kilkoma kliknięciami pozbyć się problemu.
Fot. PKO BP
W tym konkretnym przypadku chodzi o osoby podające się za pracownika banku. Informowaliśmy Was już o cyberprzestępcach, którzy próbowali wmówić klientom, że są w niebezpieczeństwie i koniecznie muszą zabezpieczyć swoje finanse. Zdarzały się również przypadki, gdzie oszuści chcieli wyłudzić dane logowania do bankowości internetowej w celu zweryfikowania tożsamości użytkownika. Zainstalowanie dodatkowej aplikacji na telefon? Takie przypadki także miały miejsca.
PKO BP w obliczu tych bezczelnych działań przypomina, czego pracownik instytucji nigdy nie zrobi. Okazuje się bowiem, że ci nigdy nie poproszą o poufne dane, takie jak PIN, login czy hasło do bankowości. Nie zażądają również podania numeru PESEL, kodu BLIK ani instalacji żadnego oprogramowania. W przeciwnym wypadku z tyłu głowy powinna Wam się zapalić czerwona lampka.
fot. PKO BP
Klienci PKO BP mogą na etapie rozmowy z osobą podającą się za pracownika banku zweryfikować czy rzeczywiście mają z nim do czynienia. Wszystko odbywa się z poziomu aplikacji IKO. Kilka kliknięć wystarczy, aby łatwo i szybko uniknąć zagrożenia ze strony oszustów. Jak przeprowadzić taką weryfikację?
Może zabrzmieć to banalnie, ale wystarczy jedynie o nią poprosić. Wówczas powinniście dostać powiadomienie w aplikacji IKO z podstawowymi danymi pracownika, najlepiej jest je skonfrontować z dzwoniącym – dla bezpieczeństwa zadać mu pytanie o miejsce, z którego dzwoni itd. Jeśli informacje się zgadzają, rozmowę można bezpiecznie kontynuować. W przeciwnym wypadku lepiej się rozłączyć.
https://www.gsmmaniak.pl/1565082/klienci-santander-komunikat-w-sprawie-oszustow/
Źródło: PKO BP
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Pełna specyfikacja oraz ceny POCO F7 / Redmi Turbo 4 Pro trafiły do sieci od…
Infinix Note 50s 5G+ to smartfon z pachnącą obudową w cenie, której raczej byś się…
Świetna strategia – Banished swego czasu zdobyła niemałą popularność na Steam, teraz kilka lat po…
Poznaliśmy specyfikacji flagowca Motorola razr 60 Ultra na kilka dni przed oficjalną premierą. Składany smartfon…
Prawdziwie pełnowymiarowy ekran, niespotykany design i świetna wycena. W taki sposób zapowiada się nowa nubia…
Redmi Turbo 4 Pro będzie pierwszym telefonem na świecie ze Snapdragonem 8s Gen 4. Producent…