>
Kategorie: Bankowość Newsy

Klienci Santander w opałach. Chodzi o wygasającą rejestrację

Klienci Santander w ostatnim czasie zaczęli otrzymywać dziwne wiadomości SMS na temat rzekomo wygasającej rejestracji. Bank zareagował niemal natychmiast, wydając w tej sprawie bardzo ważny komunikat. Oto co należy wiedzieć.

Santander raz na jakiś czas w swoich mediach społecznościowych informuje klientów o ważnych sprawach – czasem dotyczą one nowych funkcji, a innym razem bezpieczeństwa. Tym razem skupimy się na tej drugiej sprawie. Równie ważną wiadomość bank opublikował ostatnio 24 kwietnia.

Santander prosi klientów o uwagę – chodzi o bezpieczeństwo

Fot. Santander

Chodzi o rzekomo wygasającą rejestrację. Sami musicie przyznać, że sprawa na pierwszy rzut oka wydaje się niezwykle istotna, a co więcej, nagląca. W treści komunikatu można wyczytać, że brak jakichkolwiek działań ze strony klienta spowoduje utratę dostępu do bankowości.

Zapewne mniej zorientowani użytkownicy daliby ponieść się chwili i niemal natychmiast podjęliby działanie. W końcu ktoś był na tyle miły, że postanowił w wiadomości podesłać również link do strony, na której można zaktualizować dane – a tym samym uniknąć blokady konta.

Cała sytuacja ma na celu uśpienie Waszej czujności. Po wejściu w link zostaniecie przekierowani na stronę łudząco przypominającą tę Santander. Na miejscu znajdziecie instrukcję, która kolejno poprosi Was o podanie danych logowania, a następnie kodu SMS. Efekt? W ten sposób nie tylko Wasze dane trafią do cyberprzestępców, ale również będziecie mogli stracić swoje pieniądze. Santander zdradza, na co warto zwracać uwagę.

Oto jak uniknąć zagrożenie

fot. Santander Bank Polska

Jeśli otrzymacie wiadomość sugerującą pilną potrzebę działania, najlepiej od razu ją zignorować i nie klikać w żaden link. Zamiast tego warto samodzielnie zalogować się na konto przez oficjalną stronę lub aplikację banku i sprawdzić, czy rzeczywiście występuje jakiś problem.

W przypadku wątpliwości możecie też zadzwonić na infolinię banku lub odwiedzić najbliższy oddział. Ważne, by nie podejmować żadnych działań na podstawie wiadomości, które wzbudzają podejrzenia. Warto mieć na uwadzę, że wiele tego typu treści zawiera błędy językowe i literówki. Sam Santander przypomina też, że nigdy nie prosi o dane do logowania i kart płatniczych.

Źródło: Santander

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Promocje

Ten tablet Huawei zastąpi Ci laptopa! Teraz 1200 zł taniej oraz rysikiem i klawiaturą w prezencie

Huawei obniża cenę mocnego tabletu Huawei MatePad Pro 12.2’’ PaperMatte. Teraz zapłacimy za niego aż…

4 czerwca 2025
  • Apple
  • iOS
  • Newsy
  • Telefony

Apple rozwali system? iOS 26 wygląda jak interfejs z przyszłości

iOS 26 ma przynieść największą zmianę wyglądu iPhone’a od lat. Nowy interfejs będzie inspirowany visionOS,…

4 czerwca 2025
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Znamy oficjalną datę premiery spełnienia marzeń mobilnego fotografa. Takiego aparatu nie było jeszcze nigdy

Huawei Pura 80 Ultra zadebiutował oficjalnie. Smartfon wyposażony w rewolucyjny teleobiektyw pojawi się już za…

4 czerwca 2025
  • Motorola
  • Testy
  • Wearables
  • Wiadomość dnia

Czy ten tani smartwatch z OLED i GPS to hit? Sprawdzamy! Test motorola moto watch fit

moto watch Fit to zegarek, który nie próbuje być wszystkim naraz. Jest prosty, dobrze przemyślany…

4 czerwca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Apple jest 100 lat za Chińczykami. Tak ich flagowiec wygląda na tle lżejszej konkurencji z większą baterią – na żywo

vivo X Fold5 pozuje na żywo obok iPhone'a 16 Pro Max. To dość śmieszne, jak…

4 czerwca 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Tak wygląda specyfikacja najlepszego telefonu do zdjęć z GMS, jaki kupisz Polsce w 2025 roku

Honor Magic8 Pro dostanie aparat niczym Huawei Pura 80 Ultra. Pojawia się temat podwójnego teleobiektywu…

4 czerwca 2025