Rapoo płynie na fali mobilnej mody. Bezprzewodowe akcesoria tego producenta w mgnieniu oka zdobywają nowe rynki.
Lenovo, Huawei czy ZTE posiadają na tyle silną pozycję na globalnym rynku, iż nie wstydzą się swoich chińskich korzeni. Podobną filozofię wyznaje firma Shenzhen Rapoo Technology, produkująca bezprzewodowe akcesoria komputerowe.
Chiński produkt może być innowacyjny, efektowny i solidny.
– zapewniają szefowie przedsiębiorstwa.
Firma istnieje od dwunastu lat, zaś sama marka Rapoo powstała w 2007 roku. Producent potrzebował zaledwie pięciu lat, żeby zostać liderem rodzimego rynku bezprzewodowych akcesoriów komputerowych. Na koniec ubiegłego roku Rapoo kontrolowało 42 procent chińskiego rynku, ale ambicje firmy sięgają znacznie dalej niż prymat w Państwie Środka.
Wolne pasmo i oryginalna stylistyka
„Żyj bezprzewodowo” to motto przyświeca działalności Rapoo. Jeszcze do niedawna jego realizacja wcale nie była prosta. Ale dziś jest inaczej, świat oszalał na punkcie mobilności, a najnowsze technologie otwierają niemal nieograniczone możliwości w zakresie komunikacji bezprzewodowej. Rapoo doskonale potrafi wykorzystać nadarzającą się koniunkturę. Nie byłoby to jednak możliwe bez innowacyjnych rozwiązań. Nowatorska linia wzornicza, budząca pewne skojarzenia z Apple, podoba się nie tylko klientom, ale również specjalistom od wzornictwa przemysłowego. Ładny design i dobre projekty smartfonów i akcesoriów to właściwy kierunek rozwoju. W bieżącym roku prestiżowe wyróżnienie iF Product Design Award otrzymał głośnik A600. W dwóch poprzednich latach tę cenną nagrodę otrzymały klawiatury E6300, E9070, E9080 oraz E9270P. Niemniej akcesoria Rapoo nie występują jedynie jako ozdoba biurka. Od trzech lat producent konsekwentnie stawia na produkty pracujące w paśmie 5GHz. Obecnie znaczna część urządzeń pracujących w biurach czy mieszkaniach prywatnych wykorzystuje 2,4 GHz. Są to bezprzewodowe komputery stacjonarne, telefony DECT czy kuchenki mikrofalowe. Przeniesienie transmisji do pasma 5 GHz pozwala uniknąć zakłóceń, powszechnie występujących na częstotliwości 2,4 GHz. Urządzenia 5GHz zużywają także mniej energii, pozwalając na dłuższe działanie, np. w przypadku laserowej myszki 3900P żywotność baterii wynosi aż 24 miesiące.
Rapoo sukcesywnie poszerza portfolio o nowe grupy produktów. Podczas ostatnich targów CeBIT firma pokazała najnowszą generację kompaktowych głośników. Na szczególną uwagę zasługuje model A800, wyróżniający się futurystycznym wyglądem i innowacyjnymi rozwiązaniami. W kolumience zastosowano sterowaną falę dźwiękową, zwiększającą obszar rezonansu głośnika. Zastosowana technologia pozwala uzyskać bogate i ciepłe brzmienie przy zachowaniu małej średnicy głośnika. Innym bardzo ciekawym produktem jest D5 – wielofunkcyjny kombajn D5, będący połączeniem routera bezprzewodowego, magazynu pamięci 32 GB flash i ładowarki 4000 mAh.
Na podbój Europy
Produkty Rapoo cieszą się coraz większą popularnością na Starym Kontynencie, gdzie są dystrybuowane przez Hamę. Warto przypomnieć, że ta niemiecka firma posiada w swojej ofercie wiele renomowanych marek m.in. Beats by Dr. Dre, SanDisk, Samsonite, Marshall czy Sanyo. Współpraca przynosi wymierne efekty, akcesoria Rapoo dostępne są niemal w całej Europie, trafiły również do znanej sieci MSH właściciela sklepów Saturn i Media Markt. W samych tylko Niemczech są sprzedawane w ponad 400 marketach należących do MSH. W Polsce pierwsze produkty chińskiej firmy pojawiły się w drugiej połowie 2012 roku.
Marka Rapoo początkowo była przyjęta dość nieufnie, ale wraz z upływem czasu cieszyła się coraz większym zainteresowaniem rodzimych klientów. Myślę, że zadecydowało o tym kilka czynników, takich jak rozsądna cena, oryginalny design i solidna jakość. Poza tym firma wzbogaca swoje portfolio o ciekawe rozwiązania. Przyszłość marki Rapoo w Polsce przedstawia się bardzo obiecująco.
– mówi Maciej Kowalczyk Brand Manager w Hama Polska.
Ceny w sklepach
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.